Iván Meana, director de BioscaBotey, ha participat en la V Jornada Professional sobre Il·luminació i Retail al Institut Ramón Llull. Ha volgut remarcar la importància que té, pel retail, generar confiança amb el client.
Actualment, la il·luminació dels espais comercials és un element més del visual marxandatge i del marketing mix de qualsevol empresa i, a més, juga un paper crucial en el creixement de les xifres de vendes. En aquest context, la indústria de la il·luminació està desenvolupant solucions adaptades a les necessitats dels comerços que també vagin en línia amb les polítiques d’eficiència energètica que s’estilen a nivell global.
Durant la jornada descobrim la importància de la il·luminació en el retail, la il·luminació influeix al consumidor i el seu comportament de compra, incideix directament a l’increment de les vendes. També es van mostrar quins són les tendències del mercat, les problemàtiques, els casos d’èxit viscuts fins al moment…
Cada vegada hi ha més consciència i interès per la cultura de la llum encara que en un context de crisis molts clients sacrifiquen el disseny de l’espai pel preu o bé per l’estalvi energètic.
També van fer una gran referència a la demanda actual que té el led en projectes de retail i en particulars. El led, un tema que preocupa al sector ha ocupat gran part de la jornada, i s’han manifestat diversos punts de vista. Encara que van ser diverses les opinions hi havia diversos punts en comú que preocupaven: la poca informació que hi ha al mercat, la gran oferta de producte i el canviant que és aquest producte.
Una de les conclusions de la Jornada ha estat que cada projecte s’ha d’adaptar a les necessitats del client, que els retailers i els interioristas són els que generen la confiança al client i que els fabricants han de donar suport i informació als retailers i interioristes per oferir un millor producte. Cada part implicada té un rol molt clar i el que s’ha de fer és treballar conjuntament.